Xanthopteryx

Geocaching, snart blir det fira av!

Publicerad 2013-04-26 20:49:23 i Allmänt,

I dag blev det en tur för att knapra in mig på de sista innan det blir fira av. Snart är nämligen den anständiga åldern av 1.000 cachar fyllda! Eller, ja, funna.
Hade 992 loggade cachar i morse och vi beslöt att ta en tur kring Bålsta för att rensa upp lite och sedan kanske köra nummer 1.000 som en firningscache, om vi hann med. Ibland har ju saker en tendens att ta längre tid än man tänkt sig, och så även denna gång, så egentligen tog det ju så lång tid som man förväntat sig.
Gav oss söderut och hittade raskt på den första.
Den andra gav oss en del bekymmer, men efter en dubbelkoll med en medcachare som tidigare funnit denna så visste vi att vi letade på rätt ställe och efter ytterligare grävande bland löv och annat så tittade den fram - ej funnen sedan i september förra året så då blir det ju inte direkt lättare.
Så knatade vi till den tredje, och den fanns lätt så som det borde vara :-p
En liten tur med bilen en bit och vi började på en tvåstegsmulti som krävde utrustning. Första steget var lätt och då jag insåg att nästa låg i närheten så rekade vi av och kom fram till att det som fanns i bilen nog skulle funka, så ytterligare en del knatande tillbaka, hämta prylar, och så fixade vi till slut den fjärde.
Nu började klockan bli åt det senare hållet, men hade en femte som jag var sugen på, en myst som var löst sedan länge, så vi tog oss till en bra startpunkt, trodde jag... Mitt bland villor och annat - ibland är det fasiken svårare att hitta parkering för bilen än att få tag i cachen!
Denna krävde också utrustning så jag plockade med vad jag trodde behövdes och väl på plats blev det en ganska enkel logg, tack vare utrustningen.
Efter det var vi lagom möra och lagom sent så det blev en tur till en av Bålstas pizzerior för att medtaga lite plattmat hem och avsluta dagen i soffan.
 
Fem sköna loggar blev det, så hann inte med nummer tusen i dag, men det finns fler dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela