Xanthopteryx

Geocaching igen.

Publicerad 2013-05-08 23:06:18 i Geocaching,

Efter att ha besökt käftis för underhållet av matsalsmöblerna så kände jag att jag ville göra något när jag ändå hade åkt en bit (har 3,5 mil drygt till 'min' tandläkare) och vad passade då bättre denna soliga dag än att plocka några burkar i ett närbeläget naturreservat/strövområde.
Ett par timmars skön promenad renderade till slut sju hittade och en icke hittad (som jag är helt säker på har försvunnit, antagligen på grund av någon klåpare som råkat hitta burken och sedan tyckt att den där ska man leka med och inte lämna där den låg *morr*).
 
Den första var en riktig höjdare, bokstavligt talat (sista bilden eftersom puckoblogg inte vill lägga den bilden först).
Nu blev det inget foto på mig där, men lånar detta från loggen av cachen. Jag körde dock inte med stege utan nyttjade min viga *harkel* kropp till att svinga (klamra) mig upp utan hjälpmedel.
Riktigt skön utsikt där oppe!
 
Lite senare passade jag på att nyttja promenadsällskapet till att lokalisera en burk. Bättre att någon annan blir blöt än jag om det nu skulle vilja sig illa =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela