Xanthopteryx

Första dagen på resten av livet

Publicerad 2013-03-10 08:58:44 i

I dag är första dagen på resten av mitt (och ditt) liv.
En dag som i dag får man ofta frågan
"Hur känns det?"
"Hur är det att bli äldre?"
och en uppsjö till på samma tema.
Tja...
Jag är en dag äldre än i går, och i går är jag en dag äldre än dagen innan det, och så fortsätter det ju. Är ju knappast att man bara "OJ, shit! Jag är ett år äldre!" för det är man ju, varje dag. Varje dag är du ett år äldre än för ett år sedan. Kort och gott har jag bara fått ett nytt nummer att försöka komma ihåg för alla dessa formulär man fyller i i dagens samhälle.
 
Dagen bjuder för övrigt inte på något direkt party. Då jag i gårkväll hade kört närmare 40 timmar vaket med bara två timmars sömn insprängt så är jag inte piggaste människan i dag så förmiddagen går ut på att försöka vakna, medan det från lunch blir fullt schema igen. Ååååååka pendeltååååg och in till jobbiga stan (stockholm).
 
På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela