Xanthopteryx

Verkstäder för bilar...

Publicerad 2013-05-16 11:11:59 i Allmänt,

Man blir ju fuckad hur man än beter sig känns det som.
 
Senaste aktuella exemplet:
Bilen inlämnas på service i går. Jag påtalar att jag inte vill ha luftfiltret (kupé) bytt, vilket skrivs ned tydligt. Jag påtalar även att det börjat rosta vid bakluckan, vilket också skrivs ned tydligt.
 
Jag hämtar bilen, efter att verkstaden stängt så kunde ej prata med dem då, och läser besiktningsprotokollet:
"Karossens skick (rost, korrosion och genomfrätning) - Inspektera årligen - Ok"
Jaha?!
 
Och vad ser jag på fakturan?
Luftfiltret de inte skulle byta, för tvåhundrasjuttiotre kronor och trettioåtta öre. Plus moms!
Och en snabbkoll i bilen visar ju att de i allafall också har bytt filter (och inte bara fakturerat det), för tvåhundrasjuttiotre kronor och trettioåtta öre.
Tack...typ!
 
En kontrollerad bilverkstad med grönt ljus, som dessutom är auktoriserad märkesverkstad för min bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela